Hvad vil du søge efter?

Blog

10 kilder der viser, at data driver den økonomiske ydeevne

10 juli, 2020

Der er et væld af forsknings- og anekdotiske beviser, der viser, at økonomiske outperformers er mere avancerede i deres datadrevne digitale rejse end finansielle underpresterende. Brug denne liste over ti kilder med links og få en bedre idé om, hvor meget succes din datadrevne digitale rejse kan forbedre din økonomiske præstation.

1. Alle veje fører til den datadrevne virksomhed – en, der er smidig, innovativ og kundecentrisk nok til at overleve og trives i et stadig mere komplekst og konkurrencedygtigt miljø. Kilde: Harvard Business Review

2. Det er vanskeligt at overvurdere vigtigheden af ​​datastrategi i en AI-aktiveret verden, bemærker hr. Ong, BCG. ”De virksomheder, der bedst udnytter data – de vil være vinderne.” Kilde: The Economist

3. 82% af de adspurgte sagde i en studie-undersøgelse, at de har opnået et økonomisk afkast fra deres AI-investeringer. For virksomheder på tværs af alle brancher er medianafkastet af investering fra kognitive teknologier er det 17%. Kilde: Deloitte

4. Tre gange øget rentabilitet, rekruttering af nye kunder og produktivitet for medarbejdere (IDC, rapporter US42988017). Og virksomheder, der er datadrevet, er mere produktive. Kilde: McKinsey

5. Big Data repræsenterer et grundlæggende skift i beslutningstagningen i en virksomhed. Kilde: Cap Gemini

“AI kunne øge den gennemsnitlige rentabilitet med 38% i 2035”

6. Udnyttelse af IoT har udviklet sig fra en tilslutningsstrategi til en forvandlingsstrategi for virksomheder og har bevist gode resultater, herunder øget rentabilitet. Mere end syv ud af ti ledere krediterer IoT for at levere øget omsætning. I øjeblikket rapporterer 45%, at IoT har bidraget til at øge overskuddet fra 1% til 5%, og yderligere 41% siger, at virkningen har øget dem fra 5% til 15% årligt. Kilde: Forbes

7. Næsten halvdelen (48%) af ​​lederne i en undersøgelse siger, at IoT har gjort det muligt for dem at udvide deres bestræbelser til en platform-model for større partnerengagement. Kilde: Forbes

8. I en undersøgelse foretaget af Deloitte sagde et flertal af alle virksomheder, at AI-initiativer har gjort det muligt for dem at forblive konkurrencedygtige. 28% sagde, at AI “udved forspringdet” og 9% sagde, at AI har givet dem mulighed for at “springe fremad”. Kilde: Deloitte

9. AI kunne øge den gennemsnitlige rentabilitet med 38% i 2035, siger Accenture. AI forbedrer dramatisk effektiviteten, behandlingshastigheden og transaktionsvolumen for kundeinteraktioner. Næsten 90% af virksomhederne rapporterer hurtigere klageløsning, og over 80% siger, at de forbedrer behandling af opkaldsvolumen ved hjælp af AI. Kilde: Market Insider

10. Virksomheder, der bruger forudsigelig analyse til at identificere flyrisikofaktorer, kan i høj grad forbedre deres kundebehandling. FedEx bruger data til at forudsige, hvilken af ​​sine kunder der vil afvise en konkurrent med 60-90% nøjagtighed. Kilde: Forbes