Hvad vil du søge efter?

white decorative stripes white decorative stripes
Hvad vi laver

Data & Analytics

Driver rejsen mod en datadrevet og digital organisation

HVORDAN VI SKABER VÆRDI

En slags magi kan forekomme, når virksomheder integrerer data i deres daglige drift. Virksomheden bliver mere innovativ, mere demokratisk og tilbyder kunden en bedre samlet oplevelse end virksomheder, der har mindre viden om, hvordan man bruger værdien i data. De gode resultater på sådanne nøgleområder øger konkurrenceevnen og forbedrer de økonomiske resultater.

Der er ingen enkel definition af, hvad en datadrevet organisation er. Vi bruger udtrykket, at en datadrevet organisation har evnen til at hente ny værdi og indsigt fra data og levere nyttige, tilpassede oplysninger i hele organisationen. Denne evne kræver mange års dedikeret arbejde at opnå. For mange virksomheder er det en god idé at dokumentere visionen – at være en datadrevet virksomhed – i virksomhedens strategidokument. Derefter er det klart for alle, hvad målet er, skønt det kan tage nogen tid at nå det.

Vi driver rejsen mod en datadrevet og digital organisation – en rejse, hvor fakta og indsigt stimulerer innovation og fremmer beslutningstagning. Vi udforsker, bygger og tager løsninger på markedet for virksomheder, der har gjort data og analyse til en del af deres forretningsstrategi. Hver virksomhed eller organisation foretager deres egen rejse, og hver rejse er unik. Billedet herunder viser den datadrevne og digitale rejse for det opfundne firma Nokomap. Se hele deres rejse og vigtige milepæle her.

HVAD VI TILBYDER

Pedabs Data & Analytics-team driver din datadrevne rejse fremad på tre områder:

 

white decorative stripes white decorative stripes

"Vores anbefaling er at identificere et nøgleområde og komme i gang med en simpel taktisk use case. Med det første projekt får du synlighed, erfaring og energi til at fortsætte."

Kim Nielsen, Director, Data & Analytics, Pedab Group

Hvorfor vi driver den datadrevne rejse fremad

Vores løfte til kunderne bygger på en vision om progression og forbedringer for organisationer, der har gjort data og analyse til en del af forretningsstrategien. Brug af data vil ændre organisationer, og det er denne indsigt, der inspirerer og engagerer os i at gøre en forskel.

Der er tre områder, hvor vi ser en betydelig indflydelse fra brug af data, hvor vi mener, at værdien går langt ud over, at datadrevne organisationer også klarer sig bedre økonomisk.

MERE INNOVATIV

Mange datadrevne organisationer har en mere nysgerrig virksomhedskultur end traditionelle organisationer. Med nysgerrighed følger en mulighed for at søge efter information og generere flere alternativer, dele information mere åbent og lytte mere omhyggeligt.

DEMOKRATI

Medlemmer af organisationen har øjeblikkelig adgang til information, der giver dem mulighed for at læse, arbejde, analysere og argumentere med data. Medarbejderne i en datadrevet organisation har større viden, og de kan også forvente, at processer som idégenerering, projektevaluering og beslutningstagning er baseret på fakta og indsigt.

BEDRE KUNDEOPLEVELSE

Digitale teknologier gør det muligt for datadrevne organisationer at give bedre kundeoplevelser uden de store omkostninger. Dette inkluderer at skabe skræddersyede, personaliserede og proaktive oplevelser for den enkelte person. Organisationer, der lykkes med dette, opnår loyale og mere rentable kundeforhold.

white decorative stripes white decorative stripes

Kom igang nu!

Kontakt os og hør hvordan vi kan hjælpe dig med at bringe dine data i spil!

Kontakt