HVORDAN VI SKABER VÆRDI
En slags magi kan forekomme, når virksomheder integrerer data i deres daglige drift. Virksomheden bliver mere innovativ, mere demokratisk og tilbyder kunden en bedre samlet oplevelse end virksomheder, der har mindre viden om, hvordan man bruger værdien i data. De gode resultater på sådanne nøgleområder øger konkurrenceevnen og forbedrer de økonomiske resultater.
Der er ingen enkel definition af, hvad en datadrevet organisation er. Vi bruger udtrykket, at en datadrevet organisation har evnen til at hente ny værdi og indsigt fra data og levere nyttige, tilpassede oplysninger i hele organisationen. Denne evne kræver mange års dedikeret arbejde at opnå. For mange virksomheder er det en god idé at dokumentere visionen – at være en datadrevet virksomhed – i virksomhedens strategidokument. Derefter er det klart for alle, hvad målet er, skønt det kan tage nogen tid at nå det.
Vi driver rejsen mod en datadrevet og digital organisation – en rejse, hvor fakta og indsigt stimulerer innovation og fremmer beslutningstagning. Vi udforsker, bygger og tager løsninger på markedet for virksomheder, der har gjort data og analyse til en del af deres forretningsstrategi. Hver virksomhed eller organisation foretager deres egen rejse, og hver rejse er unik. Billedet herunder viser den datadrevne og digitale rejse for det opfundne firma Nokomap. Se hele deres rejse og vigtige milepæle her.